Selamat menempuh peperiksaan Sem 3

Isu Kontemporari 04.04.2009
Dan
Non Para 10.04.2009

Info Master...

 

 

MAC 2009

Selamat Meneruskan Pengajian
Minggu ke-14(tinggal beberapa hari lg untuk exam)

Exam ISU KONTEMPORARI
Jumaat 4 APRIL 2009

Kelas Minggu Tak Ada
Ganti Hari Sabtu

28 MAC 2009
9.00 pagi

Ada Masalah Tak?

Selamat Mengulangkaji....

 

 

Monday, March 23, 2009

Jurnal Pertama

Persekitaran Pembelajaran Matematik Dan Hubungan Dengan Pencapaian Matematik Persekitaran Pembelajaran Matematik Dan Hubungan Dengan Pencapaian Matematik fairusmd Kajian ini bertujuan mengenal pasti persekitaran pembelajaran matematik di daerah Seberang PeraiSelatan dan hubungannya dengan pencapaian matematik di kalangan pelajar tingkatan empat .Kajianyang dijalankan adalah berbentuk kajian deskriptif. Instrumen yang digunakan semasa menjalankankajian ini ialah soal selidik yang terdiri daripada 42 item yang mengukur dua aspek iaitu persekitaranpembelajaran matematik ( dimensi perhubungan pelajar, dimens sokongan guru, dimens penglibatanpelajar, dimens organisasi kelas, dimens orientasi tugasan ) dan sikap pelajar terhadap matematik.Maklum balas pelajar berhubung dengan dua aspek yang dinyatakan diukur berdasarkan skala Likertterdiri daripada 5 kontinum. Nilai kebolehpercayaan instrumen adalah α = 0.78. Seramai 1301responden dipilih secara rawak yang merupakan pelajar tingkatan 4 di 12 buah sekolah di daerahSeberang Perai Selatan. Analisis data dilaksanakan menggunakan perisian Statistical Packages ForSocial Science (SPSS) yang melibatkan kekerapan, peratusan, min , sisihan piawai, dan korelasiPearson. Dapatan kajian menunjukkan bahawa kelima-lima dimensi berada pada tahap yang tinggiiaitu skor min bagi dimensi perhubungan pelajar ialah 3.68, skor min bagi dimensi sokongan guruialah 3.74, skor min bagi dimensi penglibatan pelajar ialah 3.27, skor min bagi dimensi organisasikelas ialah 3.53 dan skor min bagi dimensi orientasi tugasan ialah 3.65. Dapatan kajian menunjukkanbahawa persekitaran pembelajaran matematik di daerah Seberang Perai Selatan adalah amat positifdan analisis korelasi Pearson antara dimensi persekitaran pembelajaran dengan pencapaianmatematik menunjukkan bahawa kedua-dua pembolehubah ini mempunyai hubungan yangsignifikan.

No comments:

Post a Comment

PowerPoint_Tajuk 1

PowerPoint_Tajuk 6

Video P&P Matrikulasi